חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מערכות בטיחות לגילוי אש

(בהתאם לתקן 1220)

איזה תחום מעניין אותך?

    מגוון מערכות המספקות התראה מוקדמת ומאפשרות תנאי מילוט במקרה של שריפה

    בישראל קיימת חובה להתקנת מערכות בטיחות לגילוי אש/ עשן בהתאם לתקן 1220, בכל מתקן ציבורי, בנייני משרדים, קניונים ומתחמי תעשיה, אך גם במבני מגורים. תפקידן של מערכות אלו הוא להתריע מיד עם תחילתה של שריפה, לאפשר לשוהים במקום להימלט בבטיחות מרבית וליידע את שרותי הכיבוי.
    קבוצת G1, מציעה ללקוחותיה מערכות גילוי אש ועשן מהמתקדמות בעולם, העומדות בתקנים בינלאומיים מחמירים ומוכיחות את יעילותן שוב ושוב.

    כיצד פועלות מערכות גילוי אש ועשן?

    מערכות גילוי אש ועשן מונעות נזקים לרכוש ולנפש על ידי גילוי מוקדם של סימני אש, עשן ושינויי טמפרטורה. הגילוי מתבצע באמצעות גלאים שונים המותקנים במבנה.
    מידע מהגלאים מגיע לרכזת אוטומטית, המפעילה מערכות התראה ומילוט. הרכזת מבקרת באופן רציף את תקינות הגלאים ומדווחת אודות תקלות.

    הרכזות מתחלקות לשני סוגים עיקריים:
    רכזת כתובתית (אנלוגית), בה לכל גלאי יש כתובת 'פרטית', מאתרת את המיקום המדויק של השריפה ומעבירה את המידע לאחראי.
    רכזת אזורית, בה הגלאים מגדירים אזורים, מיידעת את האחראי אודות האזור בו התגלתה שריפה.

    התקני לחיצה ומשיכה ידניים

    התקני לחיצה ומשיכה ידניים

    גלאים מסוג זה מתבססים על גילוי אנושי של השריפה, מאחר שחושיו של האדם מזהים ריח עשן מהר יותר מכל גלאי. לחיצה או משיכה ידנית מדווחת לרכזת על סימני אש ועשן ופוקדת עליה להתחיל בפעולות ההתרעה. התקנים אלה נמצאים בדרך כלל בפתחי המבנה וביציאות החירום.

    גלאי יוניזציה/אופטי

    גלאי יוניזציה/אופטי

    עשן נוטה לעלות למעלה ולכן מותקנים גלאים נקודתיים אלה בתקרות ובלוחות חשמל. אלו הם גלאים הזקוקים לחדירת עשן בכמות מספקת, כדי לשלוח אות לרכזת המפעילה מערכות התראה ומילוט. מספר הגלאים וצפיפותם נקבעים על-ידי מומחי הבטיחות של G1, בהתאם להערכת הסיכונים הקיימים במבנה. מהירות הגילוי עולה ככל שמספר הגלאים גדול יותר.

    גלאי קרן

    גלאי קרן

    גלאי קרן שולח ומקבל קרן לייזר. גלאים אלה מכסים שטחים גדולים וזהו יתרונם על פני גלאים נקודתיים. גלאי קרן מדווחים לרכזת כשעשן חוצה את הקרן.

    גלאי חום

    גלאי חום

    גלאים אלה מותקנים במטבחים, חדרי גנרטור ובמתקנים בהם קיים סיכון גבוה להתלקחות אש.
    גלאי חום מכוילים לתחומי טמפרטורה ספציפיים וכל חריגה מתחומים אלה מדווחת לרכזת.

    מערכות זיהוי טמפרטורה באמצעות סיבים אופטיים

    מערכות זיהוי טמפרטורה באמצעות סיבים אופטיים

    מערכות זיהוי טמפרטורה עושות שימוש בסיבים אופטיים הנפרשים במנהרות ותעלות תשתית. הסיב האופטי רגיש לשינויי טמפרטורה בסביבתו ומדווח עליהם לרכזת.

    גלאי להבה

    גלאי להבה

    להבות אש מאופיינות בספקטרום פליטה ייחודי וגלאי הלהבה מזהים אותו ומדווחים עליו לרכזת.

    עם גילוי עשן או אש באמצעות הגלאים, מופעלים אמצעי מילוט והתראה שונים: צופרים משמיעים צפירת אזהרה, מערכות כריזה מספקות הוראות מילוט ונהלי בטיחות, נוריות סימון מופעלות על גבי גלאים מוסתרים, נצנצים מהבהבים מספקים אזהרה ויזואלית ומצביעים על כיווני מילוט ומערכת תקשורת אוטומטית מחייגת לכוחות הכיבוי וההצלה.

    מערכות גילוי האש של G1

    מערכות גילוי האש של קבוצת G1 הן מתוצרת Notifier ו-GST – יצרניות מתקדמות של ציוד גילוי אש. מערכות אלו מיובאות בלעדית על-ידי הקבוצה.

    מלבד עמידתן בתקנים בינלאומיים מחמירים, עוברות המערכות בדיקות קפדניות של מכון התקנים והן מאושרות לפי תקן 1220 הישראלי ועומדות בדרישות שרותי הכבאות.

    מומחי בטיחות האש של G1, הם בעלי ניסיון של עשרות שנים בהתקנה ותחזוקה של מערכות גילוי אש ועשן. מומחיותם הייחודית היא התאמת המערכות לתנאים בשטח, לצרכים הייחודיים של הלקוח ולדרישות המבנה, כדי לצמצם למינימום את הסיכון לפגיעה ברכוש ובנפש.

    לקבלת ייעוץ והצעה מותאמת אישית השאירו פרטים:

      יצירת קשר

      אני מעוניינ.ת שנציג יחזור אלי