חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קבוצת G1 – חדשנות עתידנית באבטחה, ביטחון ובטיחות

איזה תחום מעניין אותך?

    קבוצת G1 – חדשנות עתידנית באבטחה, ביטחון ובטיחות

    מאת: גליה היפש, בשיתוף G1

    ביטחון ואבטחה הם כבר מזמן לא רק שמירה ומאבטחים, החדשנות הטכנולוגית בתחום מאפשרת להתמודד מול איומים חדשים. בעולם החדש הזירה משתנה מדי יום וקבוצת G1 מובילה עם טכנולוגיות חדשניות – מאפליקציות חכמות, AI, מערכות וידאו מבוססי אנליטיקה, דרך ניהול חוויית לקוח בבתי מלון ועד לניטור לגיל השלישי. יצאנו לבדוק איך נראה עולם חדש ובטוח (קצת) יותר

    G1 פתרונות מוקד מתקדמים
    חדשנות עתידנית באבטחה, ביטחון ובטיחות

    סיפורה של G1 החל עוד לפני כ-85 שנה, בשנת 1937, כאשר הוקמה "חברת השמירה" המיתולוגית. מאז היא עברה כמה גלגולים. ב-2002 היא נרכשה על ידי G4S, קונצרן הביטחון הגדול בעולם, ולפני כ-5 שנים נרכשה החברה על ידי קרן פימי, קרן ההשקעות המובילה בישראל והפכה לקבוצת G1. בסוף 2018 הונפקה G1 בבורסה לניירות ערך בת"א וכיום היא מגלגלת מחזור הכנסות שנתי של כ-800 מיליון שקל ומעסיקה כ-5,700 עובדים. הקבוצה פועלת בפריסה ארצית מלאה עם סניפי שירות ומבצעים ממטולה ועד אילת.

    בקבוצת G1 שלושה תחומי התמחות: פתרונות אבטחה, מוקדים וטכנולוגיות. שרון עמיר, סמנכ"ל פיתוח עסקים וחדשנות של קבוצת G1, מציין: "אנחנו פועלים בכל ענפי המשק ומשרתים כ-60,000 לקוחות בכל המגזרים: פרטי, עסקי, מוסדי ובפרויקטים לאומיים.

    כיצד הטכנולוגיות באות לידי ביטוי בתחום האבטחה?

    "בתחום האבטחה (MANNED SECURITY) תפגשו אותנו מבידוק בקניונים ובסופרים, פקידי קבלה וסדרנים ועד ללוחמים מיומנים באתרים רגישים כמו תשתיות לאומיות. מאחורי כל מאבטח קיים מערך טכנולוגי מתקדם מאוד שמשפר את יכולות העבודה שלו", מסביר שרון ומוסיף: "מערכות מתח נמוך כדוגמת אזעקה ומערכות טלוויזיה במעגל סגור שמצוידות ב-AI עם יכולות יוצאות דופן מסייעות למאבטח, לדוגמה: במתחם רגיש בו כיוון התנועה אחיד לכיוון היציאה, המערכת מאתרת ומסמנת בזמן אמת כאשר אדם ו/או רכב מבצע תנועה לכיוון ההפוך לרבות "הקפצת" התראה לשומר הקרוב ביותר. דוגמה נוספת לתמיכה של מערכות טכנולוגיות מצויה בעולמות הקמעונאות כאשר מאבטח בחנות יקבל התראה כשהמערכת תזהה התקהלות של מספר אנשים ליד תאי ההלבשה ו/או מדפי תצוגה של סחורה יקרה כדוגמת בישום או אלקטרוניקה, דפוס פעולה מוכר של חוליות גנבים. בהתאם לדרישה ולאפיון נעשה שימוש באלגוריתם ייעודי שנבנה במיוחד לצורכי הלקוח, עם יכולת לנתח וללמוד את תא השטח וההתנהגות השגרתית שלו ולכן חריגה מהנורמה תחשב כאירוע חריג שמצריך בדיקה ואכיפה״.
    בנוסף, מאבטחי הקבוצה מצוידים באפליקציה ייחודית שמסייעת ומנטרת את עבודתם, כמו גם קשר רציף עם מוקד האבטחה הארצי של הקבוצה, כך שהמאבטחים לעולם לא נמצאים לבדם בשטח.

    תגובה ברורה ומיידית

    הפעילות בתחום המוקדים של G1, היא כוח תגובה לכל מי שחפץ או נדרש לשירותי מוקד וסיור לאירועי אזעקה וגיבוי ביטחוני. "עשרות ניידות פרוסות בכל רחבי הארץ, הסייר מגיע במהירות לאתר ועורך סריקה במקום", מסביר שרון, "כל מערכת אזעקה או מצלמות יכולה להתחבר אלינו – בין אם זה עסק, בית פרטי, מפעל או משרד ממשלתי. אנחנו מסוגלים ויודעים לנהל עשרות אלפי לקוחות בו זמנית באמצעות תוכנה היברידית המאפשרת לבנות בתוכה תרחישים על פי הגדרות לרבות מנגנון דיספאץ' (שילוח סיירים) שמאפשר לאתר במהירות את הניידת הקרובה ביותר ולשגרה למקום האירוע".

    בית חכם

    ״בית חכם״ הפך לשם שני לכל מוצר בעל יכולות שליטה מרחוק. G1 מציעה ללקוחותיה שירותי Smart Security על גבי הפלטפורמה האיכותית של alarm.com, המאחדת את כל האמצעים שיהפכו את הבית או העסק שלכם לבטוח וחכם יותר. "כיום קיימות אפליקציות למצלמות, אזעקה, תריסים, דוד שמש, מנעולים וכו' – כל יצרן חומרה מספק אפליקציה נפרדת למוצר שלו. הפלטפורמה של G1 מאחדת את כל הציוד בממשק אפליקטיבי אחד שדרכו ניתן בלחיצה אחת לסגור או לפתוח כל אחת ממערכות האתר. כמובן שהפלטפורמה מציגה יכולות גם בכל הקשור לגילוי אש ולאיתור נזילות מים, גם כאן המערכת מתחברת ישירות למוקדי השליטה והבקרה שלנו כך שגם הלקוח וגם אנחנו יודעים על כל חיווי שמצריך התייחסות", מסביר שרון.

    תוכל לתת דוגמה לשימוש במערכת?
    "בהחלט. כאשר הוקמו מרכזי החיסונים נגד הקורונה, מכבי שירותי בריאות חיפשה פתרון הוליסטי והזמינה מאיתנו את הפלטפורמה הזו. מנהלי הביטחון של הקופה צוידו ביכולת להתחבר באמצעות ממשק אפליקטיבי אחד, נוח וקל לשימוש לכל מערכות הביטחון של כ-100 מרכזי חיסונים בכל רחבי הארץ, הם יכלו לעקוב אחר הפעילות באותם אתרים, לצפות במתבצע, לבצע בקרה שוטפת ולנטר פרמטרים חיונייים, הכל במקביל לחיווים שהגיעו למערך השליטה והבקרה של G1".

    שרון מוסיף כי: "הפלטפורמה שלנו פועלת על בסיס ביג דאטה ולימוד הרגלי הלקוח. אם מישהו יפתח את הדלת בשעות לא צפויות גם כשמערכת האזעקה אינה דרוכה, לא תופעל אזעקה, אך הלקוח יקבל התראה לטלפון הנייד. אפשר גם להזין למערכת תרחישים: בעוד שעה אני מגיע הביתה, להדליק בבקשה אור, מזגן ודוד. כשאני יוצא מהבית התרחיש יהיה הפעלת האזעקה וכיבוי של כל שאר המערכות".

    עד כמה המערכת הזו יעילה להשגחה על בני הגיל השלישי?
    "אלו מערכות מתקדמות מאוד שיכולות להועיל מאוד לבני הגיל השלישי. כיום לחצני המצוקה הניתנים לקשישים הם אקטיביים – כשקשיש במצוקה הוא חייב ללחוץ על הכפתור כדי לקרוא לעזרה. לעומת זאת, המערכות שאנו מציעים לומדות את הפעולות היומיומיות שלו, על ידי סנסורים המותקנים ברחבי הבית. לדוגמה: אם המקרר לא נפתח במשך פרק הזמן שהגדרנו, או שלא הייתה כניסה לחדר השירותים – קרובי המשפחה של הקשיש יקבלו התראה. זו מערכת פאסיבית לחלוטין מצד המשתמש, כך שאם הוא במצוקה ולא יכול לקרוא לעזרה – המערכת תזהה זאת".

    ביטחון היברידי ברשויות החוק

    מזה שנים רבות שקבוצת G1 היא הזכיינית של שירות בתי הסוהר בפרויקט "אזיקים אלקטרוניים" – חלופת מעצר תחת פיקוח אלקטרוני. בישראל מאות רבות של מפוקחים. התוכנית משלבת טכנולוגיה מתקדמת בבית העצור ואמצעי בקרה נוספים.

    מערכות פיקוח אלקטרוני מסוגלות לשמש גם לטיפול באלימות במשפחה, המערכות יודעות לנטר בכל רגע נתון את המרחק בין גורם מאוים לבין הגורם המורחק. כאשר תהיה התקרבות פיזית בין הצדדים – המערכת תתריע על כך. "המערכת הזו כבר פועלת במדינות רבות בעולם, אנחנו מחכים לרגע שבו נוכל להתמודד על יישומה בארץ", אומר שרון.

    תחום הטכנולוגיות של G1 עוסק באינטגרציה ובקרה מתקדמת של מערכות מתח נמוך בכל הסקטורים במשק. אחד התחומים בעלי טכנולוגיה מתקדמת, הוא גילוי אש/עשן בבניינים רבי קומות, תעשייה, תחבורה ומגדלי משרדים וכו'. "דוגמה לכך מצויה בעולם המנהרות. אנו בעידן בו נכרות מנהרות תשתית ותחבורה רבות במדינה. זיהוי מיידי של שריפה במנהרה הוא קריטי ועשוי להציל חיים. היכולת המתקדמת שלנו בתחום זה מבוססת על גילוי באמצעות סיבים אופטיים וחיישנים חכמים המותקנים במנהרה באמצעות אינטגרציה חכמה עם מערכות הבטיחות הקונבנציונאליות״, מציין שרון.

    אפיק נוסף בו הקבוצה פועלת הוא בעולם גילוי המתכות (מגנומטרים) ומכונות שיקוף לאנשים ולכבודה, "אנחנו שחקנים דומיננטיים מאוד בתחום הבידוק ועוסקים גם בהשכרת שערים מגנומטרים לאירועים גדולים. אנו היחידים שיכולים לפרוס עשרות שערים באירוע אחד גדול, לדוגמה, בטקס הדלקת המשואות בהר הרצל מזה כ-20 שנה ופרויקטים נוספים בשירות המדינה".

    חוויית לקוח מתקדמת – גם בחופשה הבאה שלכם

    לפני שנתיים, כאשר הקורונה פרצה לחיינו, ענף המלונאות שנפגע לא מעט, נדרש להסתגל למציאות החדשה ולהתקדם לפתרונות שיאפשרו מינימום אינטראקציה בין צוות המלון לאורחים מחד, ועדיין לספק חוויית שירות מלאה מאידך. גם חברות הטכנולוגיה שעוסקות בתחום התבקשו להציע פתרונות יעילים שישפרו את החוויה בצורה ייחודית, מעוצבת ולא פחות חשוב – מאובטחת.

    חברת "הוטלו" הנמנית על תחום הטכנולוגיות בקבוצת G1 ומשווקת פתרונות מתקדמים לענף המלונאות, מייצגת בישראל כמה מהמותגים המתקדמים ביותר בעולם. "הוטלו" מציעה פתרונות למלון ללא דלפק קבלה והמתנה, באמצעות אפליקציה ייחודית, קיוסק מעוצב שממוקם בלובי המלון, פתרון צ'ק-אין מלא, ביומטרי ומאובטח.

    בנוסף, "הוטלו" מציעה לבתי המלון גם מפתח דיגיטלי חכם כתחליף לכרטיס מגנטי כמענה לסיכוני שכפול, כניסת זרים וגניבות. מערכת ניהול חדרי אורחי המלון של "הוטלו" היא מהמתקדמות בעולם ומאפשרת שליטה מלאה בכל מערכות החדר לרבות מערכות המיזוג והתאורה.

    לסיכום, איך אתה רואה את עתיד התחום?
    "ללא ספק אנחנו כבר בעיצומה של מהפכה טכנולוגית, מתקדמת ומאתגרת במיוחד. הבסיס והעוצמה של קבוצת G1 תמיד היה ותמיד יהיה כוח האדם האיכותי שלנו, אבל לצידו אנחנו מפתחים דרכי התמודדות גם באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומתמחים בביצוע אינטגרציה בין כל היכולות הללו. מנוע הצמיחה של הקבוצה מבוסס על צמיחה אורגנית בכל אחד מתחומי הפעילות לצד מיזוגים ורכישות, זאת כדי להמשיך להיות קבוצת הביטחון והבטיחות המובילה בישראל".

    מאמרים נוספים
    אבטחת שכונות וישובים - טכנולוגיה, שירותי מוקד, שירותי סיור, סיור כלבני
    אבטחת שכונות וישובים
    המראות מיישובי הדרום הביאו להגברת הביקוש לשירותי אבטחה פרטיים / ShutterStock
    זינוק בדרישה לאבטחה: "שכונות שלמות לוקחות שמירה צמודה"
    המצלמות מצוידות בטכנולוגיה מתקדמת שמספקת להן יכולות עיבוד וניתוח גבוהות. צילום אילוסטרציה
    שמירה על בתים פרטיים
    אבטחה מדלת. לא מה שהכרתם
    אבטחה מדלגת. לא מה שהכרתם
    כיצד למגן את הבית
    כיצד למגן את הבית
    "מבינים את כוח השוק הישראלי" (צילום: צילום מסך)
    "מבינה את כוחו של השוק הישראלי": חברת הענק שתחל להשקיע בישראל
    G1 Group
    קבוצת G1 תרכוש את השליטה בפעילות ״מיזוג פלוס״
    לקבלת ייעוץ והצעה מותאמת אישית השאירו פרטים:

      יצירת קשר

      אני מעוניינ.ת שנציג יחזור אלי